.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت بلندترین سد ایران در گیلان

شمال نيوز: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به ساخت سد شفارود در رضوانشهر اشاره کرد و گفت: بلندترین سد ایران با ارتفاع 137 متر در گیلان احداث می‌شود.

سیف‌الله آقابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رضوانشهر با اشاره به ساخت سد شفارود در این شهرستان اظهار کرد: سد شفارود یکی از سه پروژه سدسازی در گیلان است.

وی احداث سد شفارود برای تامین آب شهرهای رضوانشهر، پره‌سر و بسیاری از روستاهای اطراف آن را ویژه عنوان کرد و افزود: سد شفارود سالانه آب 11 هزار هکتار اراضی منطقه را با 12 میلیون متر مکعب تامین می‌کند.

آقابیگی با بیان اینکه ساخت سد شفارود آب مورد نیاز صنعت چوب و کاغذ در منطقه را تامین می‌کند، تصریح کرد: احداث سد شفارود موجب بهبود زارعت در 6 هزار هکتار زمین‌های منطقه می‌شود ضمن اینکه پنج هزار هکتار اراضی رضوانشهر را توسعه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان به تولید انرژی برقآبی از سد شفارود اشاره کرد و گفت: مسایل زیست‌محیطی و حق‌آبه آن برای احداث سد شفارود تامین شده است.

وی سد شفارود را از نوع بتنی غلطکی خواند و ابراز کرد: سد شفارود سالانه می‌تواند 155 میلیون متر مکعب آب کیفی و بسیار مناسب را برای اهالی منطقه تامین کند.

آقابیگی سد شفارود به لحاظ طول تاج و فاینانس صددرصد خارجی در کشور را تاکنون بی‌نظیر نامید و بیان کرد: بلندترین سد ایران با ارتفاع 137 متر در گیلان احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه تمام مسایل اجتماعی و اقتصادی خانوارهای منطقه برای احداث سد شفارود در نظر گرفته شده است، اذعان کرد: تمهیدات قانونی، مذهبی، دینی، شرعی، اقتصادی و مالی خانوار‌ها به منظور احداث سد شفارود به طور کامل دیده شده و تاکنون حدود 45 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: منابع مالی احداث سد شفارود از طریق 15 درصد سهم دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کارفرما و 85 درصد بقیه به صورت فاینانس خارجی که حدود 299 میلیارد تومان است، تامین می‌شود.

آقابیگی بستر اختصاص مبالغ مذکور را آماده دانست و اظهار کرد: مجوزهای بانک مرکزی کشورهای طرف قرارداد طبق برنامه اجرایی زمان‌بندی انجام شده و با اختصاص آن امیدواریم سد شفارود در مدت 48 ماه ساخته شود.

به گفته این مسئول، هفت کشور برای تامین و ساخت تجهیزات، امکانات، ماشین‌آلات، نیروگاه و قطعات سد شفارود مشارکت دارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.